Onlinelarm.se är ett koncept som uppkom 2015 då vi såg att priserna för ett säkert hem började skena iväg.
Vi strävar efter att erbjuda produkter av högsta kvalitét till lägsta priset på marknaden. Det lyckas vi med genom att inte lagerföra varor utan istället skicka dem direkt ifrån grossist till dig.

Vår vision är att alla ska ha råd att känna sig trygga var de än är, om det så är i ditt eget hem, sommarstuga eller företag.
Trygghet ska vara en rättighet, ingen lyxvara.

Onlinelarm.se drivs av Best Security Sweden AB. Tack vare över 30 år i branschen vet vi vad som krävs för att du ska känna dig säker. Vi försöker alltid se till att du ska komma undan med lägsta möjliga kostnad och försöker aldrig sälja in mer än vad som behövs.

Vill du veta mer om hur du kan skydda din egendom?
Kontakta oss gärna på 010-1302020 eller [email protected] så hjälper vi dig att hitta bästa möjliga lösning!

Beställningsinformation

När du slutfört din beställning skickar vi en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan. I bekräftelsen finns all information kring din beställning, fakturaadress, leveransadress, produkter, priser med mera. Kontakta oss direkt på [email protected] eller 010-130 20 20 om något är fel i beställningen.

Leveranstider

Vi levererar endast inom Sverige om inte annan överenskommelse skett. Leveranstiden är normalt 1-4 helgfria dagar vid beställning av lagerförda varor. Vid leverans av ej lagerförda varor så beräknas leveranstiden normalt till ca 10 helgfria dagar.

Vi reserverar oss emot att leveranstider kan bli längre om leverantör ej har produkten lagerförd eller andra faktorer utanför vår kontroll. Vid ånger av beställning vid längre leveranstid så åligger det i kundens ansvar att kontakta företaget på [email protected] eller 010-130 20 20 för att avbeställa ordern. Det är köparens ansvar att se till att kontaktuppgifter är korrekta till Best Security Sweden AB vid beställningstillfället.

Priser och frakt

Våra priser anges i svenska kronor (SEK), inklusive 25% moms. Frakt tillkommer alltid med 50 kronor per order.

Best Security Sweden AB reserverar sig mot prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalning

Vi erbjuder faktura, kort, delbetalning och internetbank via Klarna.

Personuppgiftslagen (PUL)

Vi följer personuppgiftslagen. Vi sparar inte dina personuppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.

Ångerrätt

Om du ångrar ditt köp kan du skicka tillbaka din vara 14 dagar efter att du tagit emot produkten. Produkten ska vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, på andra sätt tagits i bruk eller tappat i värde vid leverans. Om du nyttjar ångerrätten står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten får du hela summan återbetald.

Reklamation

Om du vill göra en reklamation måste du meddela varför du inte godtog varan samt varför du anser att varan är felaktig till e-post [email protected] eller på telefon 010-130 20 20. Du ska alltid meddela eventuell reklamation snarast möjligt. När vi tagit emot ditt ärende skickar vi en förbetald returfraktsedel och anvisningar till dig.

Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället.
Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Bytesvillkor

Om du önskar byta en produkt, till exempel vid köp av fel färg gäller följande:
Du betalar returfrakten själv. Vi betalar fraktkostnaden för din nya produkt.
Observera att du alltid ska meddela oss via e-post på [email protected] eller på telefon 010-130 20 20 innan varorna skickas.

Ej uthämtade paket

Om du inte hämtar ut dina varor debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur och lagerkostnad. Kostnaden för ej uthämtade varor är för närvarande 250 kronor. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.

I enlighet med svensk lag måste du alltid meddela oss vid nyttjande av reklamation, ångerrätt, retur eller byte av din beställning.

Tvist

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på vår hemsida samt slutförsäljning av produkter. Vi kan inte garantera att produkternas bilder återger exakt utseende då viss färgskillnad förekommer på olika bildskärmar, upplösning och fotokvalitet.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för diverse fel eller förseningar som uppstår till följd av omständigheter utanför vår kontroll. Exempelvis krig, myndighetsbeslut, eldsvåda, arbetskonflikt, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inte heller något ansvar för eventuella förändringar på produktegenskaper/produkter som ändrats av leverantör eller andra faktorer utanför företagets kontroll. Vi ansvarar heller aldrig för varken direkt eller indirekt förlust/skada som kan uppstå för kund.

Cookies

I enlighet med svensk lag har besökare i integritetssyfte rätt att få information om att cookies används på en webbplats. För att följa en användares surfande är det möjligt att information ifrån cookien används. En cookie är en liten textfil som onlinelarm.se automatiskt begär att spara på användarens dator för att lättare kunna hålla reda på bland annat inloggning och kundkorg.

Vill användaren inte använda cookies så går detta att ställa in så att detta nekas automatiskt i webbläsaren.
Om du vill du ha mer information om cookies finns det på Post och telestyrelsens hemsida.